Sameiet Elvehavn Brygge F går torsdag 6. juli over til en digital porttelefon (Defigo).
Dagens porttelefon vil ikke fungere etter 6. juli.
Alle eiere mottar mandag 3. juli en e-post med brukernavn og passord til tjenesten.
Defigo app
Når du først er registrert hos Defigo vil du få en e-post som ønsker deg velkommen til tjenesten.
E-posten inneholder lenker til Defigo-appen i både Android og iOS.
Last ned Defigo-appen for:
– å besvare oppkall fra gjest, slippe inn gjest via ytterdøra samt se video av gjest
– å åpne ytterdøra når beboer kommer hjem (dagens mekanisk nøkkel vil fungere som normalt)
– i tillegg kan beboer åpne dørene til garasjen i plan 0 og 1 via appen
Lenke til brukermanual for appen: «Brukermanual_App.pdf».
Når du laster ned appen, må du huske å gi appen tillatelse til å det den ber om, slik at den fungerer optimalt.
Om lenke ikke fungerer, gjentas de her:
Android: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.lanars.defigo.plus&hl=no&gl=US
iOS: https://apps.apple.com/no/app/defigo/id1393039268
Eier – leietaker
En eier kalles i Defigo en enhetsadministrator.
Eier kan legge til leietakere som brukere (ikke videresend e-posten til leietakere, registrering skal utføres av eier).
Det er enkelt å opprette leietaker som bruker. Se lenke: «Slik oppretter du en bruker til din leietaker.pdf».
Det er i første omgang ikke lagt opp til bruk av adgangsbrikker, kun adgang via app og dagens mekaniske nøkkel.
Om ringeknappen ikke er skjult (et valg eier/bruker kan bestemme), kommer det opp både seksjonsnummer og h-nummer på porttelefon. For eksempel: «1 – H0212» + registrert navn på bruker.
Ps. Seksjonsnummer er opplyst med klisterlapp over dørkarm for hver leilighet.
Kunnskapsdatabase
For nærmere informasjon om Defigos porttelefon, følg denne lenken:
https://defigo.freshdesk.com/nb-NO/support/home
Siden vil stadig oppdateres, og man kan også her sende en direkte henvendelse til support hos Defigo.
Det er også mulig med henvendelse til support@getdefigo.com eller tlf 22 21 00 20.